Μία προσφορά κάθε τέσσερις ημέρες ή ...τέσσερις προσφορές την ημέρα;

Nov 24, 2025

Πριν εμφανιστεί το ChatGPT, θυμάμαι χαρακτηριστικά μια περίοδο στις αρχές του 2022, όπου ετοίμαζα εξειδικευμένες προσφορές για έργα λογισμικού στο εξωτερικό. Επρόκειτο για μεγάλες, απαιτητικές προτάσεις, 30 σελίδες η καθεμία. Κάθε προσφορά ήταν αυτόνομη, για συγκεκριμένη κάθετη αγορά και χρειαζόταν 3-4 ολόκληρες ημέρες δουλειάς. Έπρεπε να σκεφτώ, να ψάξω στο Google, να συντάξω, να διορθώσω, να τοποθετήσω τα σωστά τεχνικά στοιχεία, και να “φιλτράρω” το περιεχόμενο ανάλογα με τον project.

Μέσα στο 2023, όταν άρχισα να δουλεύω πιο συστηματικά με το ChatGPT, αυτός ο χρόνος μειώθηκε δραματικά. Από 4 μέρες ανά προσφορά, έφτασα να χρειάζομαι μόλις 4 με 5 ώρες το πολύ. Το AI με βοηθούσε να δομώ τη σκέψη μου, να μου φέρνει αποτελέσματα από το internet σε δευτερόλεπτα, να μου προτείνει διαφορετικές εκδοχές για κάθε ενότητα στις προσφορές, με βοήθησε να προσαρμόσω το ύφος ανά προσφορά, και να φιλτράρω τεχνικούς όρους χωρίς να μπερδεύω τους αποδέκτες. Και όλα αυτά, σε δύο γλώσσες, στα Αγγλικά και στα Γερμανικά.

Το πραγματικό κέρδος; Εκείνη τη χρονιά χρειάστηκε να ετοιμάσω πάνω από 50 τέτοιες προτάσεις. Αν υπολογίσει κανείς το χρόνο που εξοικονόμησα, μιλάμε για πολλές εβδομάδες δουλειάς που απελευθερώθηκαν. Το δεύτερο μεγάλο κέρδος? Είναι ότι εργάστηκα πιο ήρεμα, χωρίς άγχος και το ότι το αποτέλεσμα ήταν 100% σωστό και δεν υπήρξε ούτε μία ένσταση..

👉 Γι’ αυτό και λέω ότι το AI δεν είναι απλά ένα ΑΚΟΜΗ εργαλείο — είναι καταλύτης παραγωγικότητας. Είναι ο τρόπος να αποκτήσουμε υπερδυνάμεις στην εργασία μας και να ζούμε με λιγότερο άγχος και περισσότερη ποιότητα.

Και το καλύτερο; Δεν χρειάζεται να είσαι τεχνικός για να το αξιοποιήσεις, το διαπίστωσα και εγώ στην πράξη, παρόλο που έρχομαι από τον χώρο των ERPs και του Business Intelligence!